НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
СЛІДЧЕ УПРАВЛІННЯ

61023, м. Харків, вул. Весніна,14

ПОСТАНОВА

про закриття кримінального провадження

м. Харків                                                                                                                                                                                                     30 травня 2017 року

Слідчий СУ ГУНП в Харківській області майор поліції Єльников О.С., розглянувши матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №1201722000000ХХХХ від «15» січня 2017 року, за ознаками ч.2 ст.286 КК України, —

ВСТАНОВИВ:

15.01.2017, приблизно о 00.15 в районі буд. №12 по пр. Л. Ландау та початку пр. Героїв Сталінграду в м. Харкові, між автомобілем «Шкода Октавія Тур» р.н. АХ 82ХХ СВ під керуванням Особа 1 та автомобілем «Опель Кадет» р.н. АХ 88ХХ АС під керуванням Особа 2 сталося зіткнення.

В наслідок вказаної події водія Особа 2, 26.11.1950 року народження, який мешкає за адресою: Адреса 1 з діагнозом ЗЧМТ, СГМ, закритий перелом правого стегна було доставлено до ХМКЛІПМНД ім. проф. Мещанінова, де 30.01.2017 року помер в приміщенні лікарні.

Досудовим розслідуванням було встановлено, що випадок мав місце в тему пору доби 15.01.2017 року, в межах населеного пункту м. Харкова в районі буд. №12 по пр. Л. Ландау, близько 00:15. Дорожнє покриття мокре. На дорозі нанесені подвійні суцільні смуги для розділення зустрічних транспортних потоків.

Видимість дорожнього полотна та дорожньої розмітки з робочого місця водія складала при ближньому світлі фар 50 м та при дальньому 60 м.

До ДТП транспортний засіб автомобіль «Шкода Октавія Тур» р.н. АХ82ХХСВ та автомобіль «Опель Кадет» р.н. АХ88ХХАС перебували в технічно справному стані.

Будучи допитаним в якості свідка Особа 3 пояснив, що він того вечора близько 00:15 повертався пішки додому зі сторони «комунального ринку» в напрямку кола тролейбусів. Дорожнє покриття було мокрим. Перебігаючи проїзну частину дороги в невстановленому місці на червоний сигнал світлофора він помітив, що з правого боку наближається автомобіль темного кольору якому горить зелене світло. Як тільки-но він перебіг дорогу та автомобіль як він зрозумів «Шкода» темного кольору проїхавши світлофор став гальмувати та відразу відбувся удар — зіткнення з автомобілем «Опель» червоного кольору, який з незрозумілих причин зі смуги зустрічного транспорту повернув на смугу руху автомобіля «Шкода». Будь якого світового сигналу повороту на автомобілі «Опель» він не бачив. Автомобіль «Опель кадет» до початку маневру та зіткнення перебував в русі, автомобіль «Шкода» до зіткнення рухався зі швидкістю близько 50 км/г та почав гальмувати. Автомобіль «Опель» здійснив маневр ліворуч без будь яких причин та світового сигналу повороту тим самим виїхав на зустрічну смугу, де відбулося зіткнення з автомобілем «шкода», що рухався ближче до лівого краю дороги по зустрічній смузі.

Будучи допитаним в якості свідка Особа 4, пояснив, що він ввечері близько 00:15 перебував в районі буд. №12 по пр. Л. Ландау в м. Харкову та став свідком дорожньо-транспортної пригоди. Дорожнє покриття того вечора було мокрим та дорога освітлювалася міським електроосвітленням.

Він бачив, що зі сторони 22-ї лікарні по пр. Героїв Сталінграду в напрямку пр. Л. Ландау в м. Харкові рухається автомобіль темного кольору, а з протилежного боку автомобіль як він потім зрозумів марки «Опель» червоного кольору. Швидкість руху автомобіля «Шкода» темного кольору була близько 60 км/г. Автомобілі рухались на зелений сигнал світлофора. Він тим самим перебував в салоні свого автомобіля та чекав коли вказані автомобілі проїдуть, щоб здійснити маневр та заїзд в двір. Вказаний в’їзд розташований поряд з виїздом з кола тролейбусів. Спостерігаючи за дорожньою обстановкою він побачив, що автомобіль «Опель» червоного кольору продовжував рух в крайній лівій смузі, а автомобіль «шкода» також в крайній лівій смузі по зустрічній смузі. Швидкість автомобіля «Опель» була близько 20-30 км/г. Проте чи горів сигнал повороту, що свідчить про намір здійснення маневру ліворуч на автомобілі «Опель» він не бачив. Крім того автомобіль «Опель» з незрозумілих причин в русі, не з місця здійснив маневр ліворуч тим самим виїхав на смугу зустрічного транспорту, де саме і рухався автомобіль «Шкода» та відразу відбулося зіткнення між ними. До моменту зіткнення автомобіль «Шкода» перебував на віддаленні близько 10 м. та чи гальмував автомобіль «шкода» він вказати не може. Маневр автомобіля «Опель» відбувся несподівано з послідуючим виїздом на зустрічну смугу руху де і відбулося зіткнення. Після зіткнення автомобілі в динаміці здолали деяку відстань та зупинились біля правого краю дороги по напрямку руху автомобіля «Шкода» перпендикулярно один одного.

Будучи допитаним в якості свідка водій автомобіля «Шкода» Особа 1. пояснив, що він близько 00:15 на автомобілі «Шкода Октавія Тур» рухався в бік пр. JI. Ландау в м. Харкові. Швидкість руху була близько 55 км/г. Дорожнє покриття мокре. Ділянка місцевості освітлена міським електроосвітленням. Рухався він ближче до суцільних ліній, а саме до центру дороги. Під’їжджаючи до кола тролейбусів він побачив, що з ліва на право по ходу його руху в невстановленому місці дорогу переходить пішохід в наслідок чого він зменшив швидкість. На той час він також побачив, що по зустрічній смузі рухається легковий автомобіль. Як тільки-но пішохід перейшов дорогу він ввімкнув третю передачу та натиснув на педаль газу. Проїхавши світлофор на зелений сигнал та порівнявшись з заїздом в двір, що розташовувався з правого боку від нього, без будь яких причин та включення світового сигналу повороту автомобіль, що рухався на зустріч в місці розриву суцільних ліній здійснив маневр ліворуч з послідуючим виїздом на його смугу де і відбулося зіткнення. Автомобіль «Опель» не зупиняючись.

його на своєму автомобілі повернуло на 90 градусів. Перед самим зіткненням він натиснув на гальма та відбулося це на незначній відстані один від одного. Кінцеве положення транспортних засобів було перпендикулярно один до одного у правого краю дороги по ходу руху автомобіля «Шкода».

Згідно висновку судово-медичної експертизи № 40-Ат/17 від 24.02.2017 причиною смерті Особа 2 стало: важка сукупна травма та її ускладнення — поліорганна недостатність.

Згідно висновку автотехнічної експертизи № 412/17 від 19.05.2017 в даній дорожній обстановці, що склалася водій автомобіля ««Опель Кадет» р.н. АХ88ХХАС — Особа 2 повинен був діяти згідно з п.10.1 та 10.4 Правил дорожнього руху України, невиконання яких, з технічної точки зору, знаходяться в причинному зв’язку з даною дорожньо-транспортною пригодою.

Таким чином, в ході досудового розслідування встановлено, що дорожньо- транспортна пригода внаслідок якої загинув сам водій Особа 2 відбулася внаслідок порушення ним самим вимог п. 10.1 та 10.4 Правил дорожнього руху України, що знаходиться у причинному зв’язку із даною подією, а крім цього іншим учасникам даної події будь яких тілесних ушкоджень спричинено не було, в зв’язку з чим в даній події відсутній склад злочину передбачений ст. 286 КК України, керуючись ст.110, п.2 ч.І ст.284 КПК України, —

ПОСТАНОВИВ:

  1. Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017220000000038 від «15» січня 2017 року закрити у зв’язку з відсутністю складу кримінального правопорушення.
  2. Відомості про прийняте рішення внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
  3. Копію постанови направити прокурору та на адресу прописки потерпілого.
  4. Вказана постанова може бути оскаржена відповідно до ст. ст. 303, 304 КПК України слідчому судді протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Слідчій